victor-en-saskia-in-canada.reismee.nl

23-24 september

Even 2 dagen overgeslagen. We zijn nu op weg naar Victoria.

Eergisteren zijn we van Campbell River naar Tofino gereden. De dag begon met regen en een stukje kouder, maar de route was mooi. Het eerste stuk langs de oceaan gereden. Onderweg bij Heritage Grove gestopt. Even een wandeling gemaakt door een oeroud bos.

De enige weg naar Tofino werd aan gewerkt. We hadden dat al gehoord van mensen. Je moest zorgen dat je op het uur bij de werkzaamheden was, dan kon je doorrijden en anders sta je een uur stil. Nou het werd een race tegen de klok, maar we hebben denk ik 10min moeten wachten en konden toen door. Daarna zijn we nog gestopt bij Wickanninish bay. Daar komen zo’n 10.000 grijze walvissen langs op hun trektocht naar het koude noorden. Mooi strand en veel surfers, maar geen walvissen.

Dan maar door naar Tofino.

Het hotel was leuk van opzet, maar we hadden het kleinste kamertje. Konden net om het bed heen lopen.

Dan maar naar het hoofdgebouw kijken of het diner geregeld was, want daar hadden we voor gereserveerd. We stonden niet op de lijst vreemd genoeg, maar het werd geregeld, want we hadden de mails.

Lekker een drankje op het balkon gedaan.

Het was zalm-avond. Heerlijk gegeten en weer zulke leuke mensen ontmoet. Deze keer uit Montreal. We hebben zelfs telefoonnummers uitgewisseld ??

Slecht geslapen in het smalle bed in dat kamertje.

Gisteren stond Whalewatching op het plan. We zagen het al bij het opstaan. MIST!! Allemaal de boot op en gewoon gaan. Je weet maar nooit of het opklaart. Nou dat deed het niet. Behalve wat otters niets gezien. Er was nog een Nederlands stel aan boord. Heel gezellig. We zijn na afloop samen gaan lunchen en omdat ze in hetzelfde hotel zaten ook samen gedineerd. Er stond krabop het menu. We hebben lekker gekraakt en gepulkt. Het was ondanks de deceptie van de walvissen een erg leuke dag.