victor-en-saskia-in-canada.reismee.nl

Vancouver, the end of the trip

Het slot van de reis is aan mij (Vic). Sas heeft writersblock !

Vanuit het pittoreske Victoria vertrekkenwe vroeg richting veerboot. Naar de Swartzbay om precies te zijn. Daar op de Ferry naar het vaste land en Vancouver. Als we snel zijn eerst naar hotel en dan auto inleveren. In de wachtrij nog even Liam ( en Wouter en Esther) gebeld.

De reis duurde ruim een uur en het verkeer zat mee dus eerst Hotel. Opgewacht door portier met hoed werden alle koffers naar boven gebracht. Sjiek hotel midden in Vancouver. Toen eerst auto bij vliegveld ingeleverd en daarna weer terug. Eerste stadswandeling door Robson street. Mooie stad, veel groen en hoge flats met veel glas. Diner bij de Griek met super veel eten en gratis dessert.

De volgende dag bewolkt. Beetje regen verwacht. Naar Grainville island. Een schiereiland in een haven waar je met water taxi’s kon komen. Na een kwartiertje lopen op de boot. Een overdekte markt en allemaal artistieke winkels.
vervolgens met water taxi naar maritiem museum maar daar alleen maar door park gelopen. Buiten lagen al boten genoeg !

Vervolgens heen en weer met water taxi naar centrum (stadion White Caps), lunch, speelgoedhal. Diner al gereserveerd bij Alouette (Frans) wat we onderweg de avond ervoor al hadden gezien. Was weer super, zoals het meeste eten hier. Vaak te veel maar als je een beetje zoekt erg goed !

Morgen fietstour op laatste dag voor vertrek.

Monique

Wat snel gaat zo'n maand....nog even genieten en een goede terugreis!!

Yvonne

Goede terugreis!